Planner Premium basis
New Opleiding Planner Premium
(voorheen Project for the Web genoemd)
Project for the Web gaat verder onder de nieuwe naam Planner Premium:
Een introductie in het opzetten van een (intern) projectplan met behulp van Planner Premium en het beheren en in projectteamverband samenwerken in een planning binnen de Microsoft 365 omgeving met Teams en andere apps.
Aan bod komt o.a.:
- Het werken met Taken en Resources (inzet en beschikbaarheid)
- Het opvolgen van milestones, deadlines en kritieke taken
- Aanpassen en bijwerken van de projectdata
- Integratie van de applicatie met Teams, update en andere apps voor efficiënte communicatie binnen het projectteam en Power BI voor rapportering
Doel van de training
In de Planner Premium opleiding leer je, binnen (multidisciplinaire) projecteams, optimaal samenwerken met collega’s, projectleiding en stakeholders. Je vindt na het volgen van deze opleiding vlot je weg doorheen je projectplanning en kan met behulp van Teams en andere apps effectief en zonder tijdverlies aan administratieve procedures je projecttaken opvolgen en rapporteren. Je beweegt je feilloos doorheen je teams en kanalen en kan via die weg allerlei content met je collega’s delen. Ook efficiënt vergaderingen organiseren, eraan deelnemen en presenteren kent hierna geen geheimen meer.
Inleiding tot Planner premium (vroeger genaamd Project for the Web)
- Positie van Planner Premium in het Powerplatfom van Microsoft en de samenwerking met de desktopversies van Microsoft Project en Portfoliomanagement met Project Online
- Projectplanningen vs. roadmaps van planningen
- Vergelijking met andere projectplanningtools
- Belangrijkste functies en voordelen van Planner Premium
Aan de slag met Planner Premium
- Een planning opzetten (vanuit een sjabloon, volledig nieuw en een project importeren)
- Taken, samenvattingstaken toevoegen en taakafhankelijkheden instellen
- Teamleden en andere resources toevoegen
- Kolommen toevoegen en custom velden toevoegen
- Toewijzen van taken aan resources
- Deadlines en mijlpalen opzetten
- Aanpassen van de interface en werken met verschillende de views
- Notities toevoegen aan taken
- Project exporteren naar Excel, PDF en MPP
Geavanceerde functie van Planner Premium
- Taken organiseren (buckets, labels)
- Aanpassen van weergaven en diagrammen
- Aanmaken, bewaken en opvolgen van afhankelijkheden
- Voortgang en status opvolgen
- Rapporten en dashboards genereren
Integratie van Project for the Web met andere applicaties
- Importeren en exporteren van data
- Connectie met Power BI
- Samenwerken in en met Teams (en SharePoint)
Roadmaps
- Opzetten van een roadmap vs een timeline
- Koppelen van projectplanningen aan een roadmap
- Taken of samenvatingstaken koppelen aan een roadmap
Werken met Teams and Planner Premium (voortgang registreren en voortgang bewaken
- Integratie van een project binnen een kanaal
- Voortgang, issues en opportunities registeren door projectteamleden en communiceren met teamleden en PM
- Voortgang bewaken, backlog bijhouden en communiceren met projectteamleden en stakeholders.
Werken met SharePoint en Planner Premium (the new planner)
- Planner Premium link en SO Task List naar Planner Premium (geen synch.)
Best practices en tips voor het opzetten van een projectplanning
- Managing risks and issues
- Optimalisering van resource allocation
- Verankeren van de databetrouwbaarheid en consistentie
- Verhogen productiviteit en efficiency
Voorbeelden waar Planner Premium als planningstool kan worden gebruikt
Marketing en Sales planning, implementaties (software, procedures, enz.), product launches, websites, SharePoint migraties, kantoorverhuizing en -verbouwingen, voorbereiding beurzen en events, Onboarding nieuwe mdw en processen, interne communicatieprocessen, businessplannen, ….
Wat mag u van de opleiding verwachten:
De opleiding wordt klassikaal gegeven in groepen van maximaal 12 deelnemers. In de lessen wordt veel aandacht besteed aan het efficiënt toepassen van de mogelijkheden van Excel, de do's en don'ts en u krijgt nuttige praktische tips. Met behulp van veel praktische voorbeelden en oefeningen leert u ze snel toe te passen en kunt u gemakkelijk de "vertaling" maken naar uw eigen toepassing.
In de training maken we gebruik van een actuele versie van de software. In de kalender op deze pagina staat aangegeven welke softwareversie in de training gebruikt wordt.
Werkt u met een andere versie dan deze welke in de cursus gebruikt wordt? Vaak zijn de verschillen klein en kunt u de opleiding zonder problemen volgen maar aarzel niet onze opleidingsadviseurs een gratis en vrijblijvend advies te vragen.
Opleidingsduur en lestijden:
De cursus duurt 1 dag.
Lestijden van de openkalender opleidingen: 9:00 u - 12:30 u en 13.00 u - 16.30 u, de leslocatie staat vernoemd bovenaan de pagina naast de knop inschrijven.
Het lesmateriaal en getuigschrift:
Het lesmateriaal, per deelnemer, bestaat uit een door bit by bit geschreven handleiding en oefeningen beschikbaar op ons leerplatform.
Na afloop van de cursus ontvangt u een getuigschrift.
Parkeren en bereikbaarheid:
Zie route
Algemeen:
Het is mogelijk uw eigen laptop mee te nemen en te gebruiken tijdens de les. Indien u zelf niet beschikt over een laptop, kunt u er één reserveren via ons secretariaat.
Op onze locaties kunt u gebruikmaken van gratis wi-fi. Het gebruik van koffie, thee, frisdrank en water is inbegrepen. Tijdens dagopleidingen wordt een broodjeslunch geserveerd.
We houden zoveel mogelijk rekening met speciale voedingswensen. We verzoeken u dit enkele dagen voor de start van de opleiding met ons af te stemmen.
Intake/Screening:
Wij hechten veel belang aan het zorgvuldige selecteren van de juiste opleiding of training. Onze opleidingsadviseurs staan tot uw beschikking om u gratis en vrijblijvend advies te geven.
Heeft u recht op financiële tussenkomst via subsidiëring of sectorpremies?
In het tarief is inbegrepen:
- Lesgever
- Cursusmaterialen (cursushandleiding, quick reference card, oefeningen)
- Lokaalgebruik inclusief computer, internet, netwerk & wi-fi en software
- Broodjeslunch en dranken (koffie, thee, water)
- Certificaat van deelname(mits minimaal 80% van de cursus doorlopen is)
- Recht op gratis gebruik van de helpdesk (tijdens en tot 3 maanden na de opleiding)
- Administratiekosten
Niet inbegrepen in de tarieven zijn:
- extra kosten in verband met speciale lunchwensen.
- parkeerkosten
- gekoelde frisdranken (frisdrankautomaat).
Online, Open Leer Studiecentrum en e-learning aanbod:
Deze opleiding wordt in klassikaal verband gegeven. Informeer naar de mogelijkheden voor het online bijwonen van een Open Kalender training en e-learning/blended opleidingsmogelijkheden voor deze opleiding.
In-company en coaching:
Deze opleiding kan in-company en/of coaching vorm verzorgd worden. Het opleidingsprogramma kan aan uw wensen aangepast worden.
AANVULLENDE SERVICES:
Opleidingsdatum | Opleidingsplaats | Softwareversie | Inschrijven |
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven |
Liever een andere leervorm?
(Bedrijfsinterne opleiding, Individuele Coaching, Open Leer Centrum, E-learning, ...)
of bel 03 232 51 12
of bel 0164 23 02 09
Vervolgmogelijkheden en gerelateerde cursussen