Visio 365
Visio is te vergelijken met een Zwitsers zakmes. Visio is een universele softwaretool die toepasbaar is voor verschillende bedrijfstoepassingen. Voorbeelden van toepassingen met Visio zijn: het, volgens standaarden, maken van procesbeschrijvingen, organisatieschema's, midmaps, vlekkenplannen en ruimteindelingen, ICT netwerkschema's, wireframes van website's, ...
Visio is een hulpmiddel om de communicatie met collega's, projectleden, management en derden effectiever te laten verlopen. Visio werkt hiervoor samen met andere tools uit Microsoft 365 zoals, Excel, Project, Teams, SharePoint en CAD software zoals Autocad en Bricscad.
Aan bod komen zowel de online versie als de desktopversie van Visio 365.
De userinterface van Visio
- Titel-, menu- en werkbalken
- Wat zijn Stencils en hoe werk je ermee
- Linialen, schuifbalken en andere hulpmiddelen
- De statusbalk
- De verschillen tussen de desktop versie en de online versie van Visio 365
Basishandelingen
- Nieuwe tekenpagina maken
- De basisinstellingen maken
- Oude Visio bestanden omzetten naar het nieuwe bestandsformaat in Visio 365
- Opslaan in verschillende bestandsformaten (HTML, XML, PDF, JPG, CAD, DXF, ...)
- De tekenpagina bewaren (SharePoint, OneDrive, Fileserver)
- Samenwerken via Teams
Werken met pagina's
- Pagina instellingen
- Werken met titel blad en voorgrond en achtergrond pagina's koppelen
- Werken met pagina titelblokken
Werken met objecten
- Objecten selecteren, (ver)plaatsen, kopiëren en aanpassen
- Andere bewerkingen op objecten
- Objecten groeperen
- Objecten roteren & spiegelen
- De volgorde wijzigen
- Objecten opmaken
- Lijnen opmaken en werken met kleur en schaduw
- Opmaak kopiëren
- Verbindingsopties en verbindingen opmaken
- Werken met kruisende verbindingen
Werken met tekst
- Tekst toevoegen aan objecten
- Verplaatsen & kopiëren
- Tekst roteren
- Tekst opmaken
- De tekst-werkbalk
- Alinea-opmaak
- Tab instellingen
- Opsommingstekens
- Opmaak van het tekstblok
Afdrukken en distribueren
- Afdruk voorbeeld
- Het afdrukken zelf
- De afdrukopties
- Delen van je procesbeschrijving, organigram of schema via Teams, Onedrive of SharePoint
Eigen stencils maken
- Maken van smartshapes
- Shapesheet
- Eigenschappen van shapes wijzigen
- Macro's
Werken met een selectie van de beschikbare Visio Templates
- Welk templates gebruik je voor welke toepassing
- Een organigram maken
- Een website wireframe maken
- Een Procesbeschrijving maken op basis van BPMN/ PQMS a.h.v. praktisch voorbeelden en oefeningen
- Activity flowchart
- Cause & effect diagram (Ishikawa diagram)
- Gantt chart
- Database chart
Cursusduur en lestijden:
De cursus duurt 1 dag.
Lestijden van de openkalender opleidingen: 9:00 u - 12:30 u en 13.00 u - 16.30 u, de leslocatie staat vernoemd bovenaan de pagina naast de knop inschrijven.
Cursusmateriaal en certificaat:
Per deelnemer bestaat het cursusmateriaal uit een handleiding via ons online leerplatform. Het leerplatform is een gemakkelijk naslag werk en bevat logisch gestructureerde instructievideo's, oefeningen en een quick reference card.
Iedere deelnemer ontvangt een certificaat van deelname.
Parkeren en bereikbaarheid:
Zie route
Algemeen:
Op onze trainingslocaties kunt u gebruikmaken van gratis wi-fi. Het gebruik van koffie, thee, fruitsap, frisdrank en water is inbegrepen en tijdens dagopleidingen wordt een broodjeslunch geserveerd.
We houden zoveel mogelijk rekening met speciale voedingswensen. We verzoeken u dit enkele dagen voor start van de opleiding met ons af te stemmen.
Intake/Screening:
Wij hechten veel belang aan het zorgvuldige selecteren van de juiste opleiding of training. Onze opleidingsadviseurs staan tot uw beschikking om u gratis en vrijblijvend advies te geven.
Heeft u recht op financiële tussenkomst via subsidiëring of sectorpremies?
In het tarief is inbegrepen:
- Lesgever
- Cursusmaterialen (cursushandleiding, quick reference card, oefeningen)
- Lokaalgebruik inclusief computer, internet, netwerk & wi-fi en software
- Broodjeslunch en dranken (koffie, thee, frisdrank, water)
- Certificaat van deelname(mits minimaal 80% van de cursus doorlopen is)
- Recht op gratis gebruik van de helpdesk (tijdens en tot 3 maanden na de opleiding)
- Administratiekosten
Niet inbegrepen in de tarieven zijn:
- extra kosten in verband met speciale lunchwensen
- parkeerkosten
Online, Open Leer Studiecentrum en e-learning aanbod:
Deze opleiding wordt in klassikaal verband gegeven. Informeer naar de mogelijkheden voor het online bijwonen van een Open Kalender training en e-learning/blended opleidingsmogelijkheden voor deze opleiding.
In-company en coaching:
Deze opleiding kan in-company en/of coaching vorm verzorgd worden. Het opleidingsprogramma kan aan uw wensen aangepast worden.
Opleidingsdatum | Opleidingsplaats | Softwareversie | Inschrijven |
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven | ||||
Inschrijven |
Liever een andere leervorm?
(Bedrijfsinterne opleiding, Individuele Coaching, Open Leer Centrum, E-learning, ...)
of bel 03 232 51 12
of bel 0164 23 02 09
Vervolgmogelijkheden en gerelateerde cursussen